сряда, 15 юни 2011 г.

СТРАТЕГИЧЕСКИ ПЛАН ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА-ЧАСТ 3

Много важен въпрос в стратегическото планиране е въпросът за риска. На теория задачата, свързана с идентифицирането на риска, определянето на неговата сила и ефект, както и мерките за справяне с риска, е доста сериозна задача. Трябва да се отбележи, че разходите за предотвратяване на риска в последствие са много по-големи от разходите, направени в началото на проекта за решаване на въпроса с риска. Ако успяваме да управляваме риска пропорционално на големината на проекта, ефектът от управлението на риска ще бъде значителен. 

Проектовите ръководители непрекъснато са притиснати да започват работа по възможно най-бързия начин и всяко време, прекарано за стратегическо планиране и управление на риска, се счита от клиентите за бюрократизъм и излишно харчене на хартия. В това нещо има истина особено, когато става въпрос за големи бюрократични организации, в които управлението на риска е повод за безкрайни срещи, процедури и харчене на хартия. В допълнение, съществува мнение, че добрите проектови ръководители са добри "пожарникари" и заниманието с управление на риска е харчене на време и средства. Клиентите смятат, че когато възникнат проблемите, те ще се решават на момента.

В действителност опитните проектови ръководители решават въпроса с управлението на риска по деликатен начин. Просто дават примери от минали проекти, на които са избегнати превишавания на бюджета и времетраенето на проекта благодарение на малко отделено време за управление на риска. В такива моменти дори най-скептичните клиенти се заслушват какви щети може да бъдат нанесени на времетраенето и бюджета дори само от един риск. Ето защо един елегантен подход към клиента за елементарно обучение по управление на риска и премерено впускане в тази тема биха проработили най-добре.

Няма коментари:

Публикуване на коментар